تهران، اتوبان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، نبش خیابان هفدهم، پلاک 337، طبقه اول، واحد یک
02144403448 02144000408
ما را دنبال کنید
تهران، اتوبان اشرفی اصفهانی، قبل از پیامبر شرقی، نبش کوچه گلستان 25، پلاک 1، طبقه اول، واحد 4
02126913697

کفپوش اپوکسی: مزایا و معایب آن

کفپوش اپوکسی: مزایا و معایب آن

پوشش های کف بر پایه اپوکسی (کفپوش اپوکسی) یک زیبایی و رنگ به کف های بتنی از قبیل کف گاراژها و پارکینگ ها می دهد. کف های بتنی می تواند توسط کفپوش های مختلفی از جمله کفپوش اپوکسی، رنگ، کفپوش پلی یورتان، کف بتن سخت و … پوشش گردد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. ارزیابی مزایا و معایب هر یک از مواد یا فرایندهای کفپوش، به شما این امکان را می دهد که بهترین گزینه کفپوش را با توجه به بودجه و خواسته های خود از کفپوش مربوطه انتخاب کنید.

– طول عمر و دوام کفپوش اپوکسی

کف اپوکسی یک انتخاب پایدار برای یک کف بتنی در یک گاراژ یا پارکینگ است. در پارکینگ ها وسیله نقلیه می تواند مشکلات را برای مواد انتخابی شما برای کف ایجاد کند. چرخ های داغ از یک ماشین می تواند رنگ یا برخی پوشش ها را به پوسته شدن برساند، اما کفپوش اپوکسی می تواند آسیب خودرو را تحمل کند. کف اپوکسی مقاوم در برابر لایه لایه شدن، ترک خوردن و لک شدن است.

– مشکل چسبندگی و پیوستگی کفپوش اپوکسی به کف زیر کار

در کف زیر زمین ها و سالن هایی که در تماس با آب و روبت هستند کفپوش اپوکسی به آنها نمی چسبد و بعد از اجرا پیوستگی دو لایه از بین رفته و کفپوش اپوکسی تبله می کند. برای اینکه این مشکلات پیش نیاید باید سطحی که روی آن کفپوش اپوکسی اجرا می گردد کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. توصیه می شود که در بتن پایه حتما از مواد نم بند و آب بند در کنار هم استفاده گردد و بعد از کیورینگ کامل حدود 28 روز و کمتر بدون رطوبت بتن پایه از 4 درصد، پوشش کفپوش اپوکسی اجرا گردد. همچنین گرد و خاک و عناصر سست نیز قبل از اجرای لایه کفپوش اپوکسی باید کاملا از سطح زیرن پاک گردد تا چسبندگی لایه کفپوش اپوکسی دچار مشکل نگردد.

– مقرون به صرفه بودن کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی یک روش مقرون به صرفه برای ایجاد یک کفپوش جذاب در سطح بتن هستند. اعمال کفپوش اپوکسی در یک پروژه هزینه های نگهداری و زمان اجرا را کاهش می دهد. فرآیندهای مانند لک یا چرک شدن سطح بتن یا سنگ و تمیز کردن آن می تواند دشوار باشد و نیازمند خدمات حرفه ای است که به هزینه های طبقه افزوده می شود ولی کفپوش اپوکسی لک نمی گردد و به راحتی قابل شستشو می باشد.

– زمان بر بودن اجرای کفپوش اپوکسی

استفاده از کفپوش اپوکسی میتواند وقت گیر باشد. قبل از اعمال مواد به بتن، کف را باید تمیز و آماده کنید و اگر بتن کف قبلا اجرا نشده باید 28 روز بعد از بتنریزی اجرای آن شروع گردد. علاوه بر این، لای های مختلف کفپوش اپوکسی باید بعد از خشک شدن لایه قبل اعمال گردد.

– انواع سبک ها و روش های اجرا کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی در طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها قابل اجرا می باشد. شما همچنین می توانید ظاهر را با اضافه کردن فیلرهای رنگی و اکریل ها و… که یک ظاهر زیبا به کف میدهد، سفارشی کنید. انواع رنگ های کفپوش اپوکسی به شما توانایی ایجاد طرح های خود را مانند یک الگوی شطرنجی یا الماس بر روی کف می دهد.

– سطح لغزنده کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی می تواند خیلی لغزنده باشد. در یک منطقه که ممکن است مستعد ریختن آب روی زمین باشد، کف اپوکسی انتخاب خوب نیست. شما می توانید بافتی را به کف اضافه کنید تا لغزندگی محصول را کاهش دهید از جمله این روشها اجرای پوست پرتقالی یا سیلیس پاش کردن کفپوش اپوکسی می باشد.

– عدم مقاومت کفپوش اپوکسی در برابر اشعه UV خورشید

کفپوش اپوکسی در برابر اشعه UV خورشید در دراز مدت دوام ندارد و با تغییر رنگ و همچنین از دست دادن خاصیت چسبندگی و لایه لایه شدن دچار اضمحلال می گردد. بهتر است کفپوش اپوکسی در محیط های باز اجرا نگردد.

– مقاومت کفپوش اپوکسی در برابر مواد شیمایی و حرارت

کفپوش اپوکسی در برابر اثرات محیطی مختلفی مقاوم می باشد مانند انواع هیدروکربن و اسید های ضعیف ولی در برابر برخی اسیدها و بازهای قوی مقاومت ندارد. کفپوش اپوکسی در برابر دماهای بالای 70 درجه مقاومت نداشته و خاصیت خود را ازدست می دهد و نباید در جاهایی که دمای کف بالا تر از 70 درجه می باشد اجرا گردد.

– بهداشتی و آنتی باکتریال بودن کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی کاملا غیر قابل نفوذ بوده و در برابر رشد باکتری و جلبک و … مقاوم می باشد بر همین اساس یکی از بهترین پوشش ها برای محیط های بهداشتی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها می باشد.

– عدم مقاومت در برابر خش پذیری و عدم ازدیاد طول کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی در برابر خش مانند کشیده شدن چرخ های زنجیری و یا ماشین آلات چرخ فولادی حمل و نقل مقاوم نیستند و در دراز مدت خش دار می شوند و طول عمر آنها به شدت پایین خواهد آمد. همچنین کفپوش اپوکسی کاملا غیر انعطاف پذیر می باشد و نباید در جاهایی که احتمال تنش و ترک سطح زیر کار وجود دارد استفاده گردد.

Related Posts
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *

*

code